pátek 27. července 2012

Meruňková zmrzlina s mandlemi a Amaretto


K meruňkové zmrzlině jsem přistupovala trochu skepticky, nemám totiž moc ráda meruňkovou marmeládu, ale zásobu meruněk od kolegyně bylo potřeba zpracovat, tak jsem si vymyslela zmrzlinu. Možná právě díky tomu skeptickému přístupu mě fakt hodně překvapila a zařadila se na pomyslné stupně vítězů k černorybízové a tvarohovo-jahodové. Amaretto můžete nahradit mandlovou trestí nebo úplně vynechat, ale pražené mandle rozhodně neošiďte, dodávají svěží zmrzlině pikantnost.

Suroviny
700 g meruněk
150 ml vody
100 g třtinového cukru
1 lžička citronové šťávy
400 ml smetany ke šlehání
50 g mandlových lupínků
2 lžíce likéru Amaretto

Meruňky vypeckujeme a nakrájíme na menší kousky. Spolu s vodou je dáme do kastrolku a povaříme 10 minut. Ještě teplé je přetřeme přes sítko. V připraveném protlaku dobře rozmícháme cukr a dáme vychladit do následujícího dne.

Druhý den opražíme lehce na pánvičce na sucho mandlové lupínky a necháme je vychladnout. Do protlaku z meruněk zamícháme citronovou šťávu, Amaretto a smetanu, vše nalijeme do zmrzlinovače a dále postupujeme podle návodu k němu. 5 minut před koncem míchání zmrzliny přisypeme do zmrzlinovače mandlové lupínky.

Zmrzlinu je potřeba vytáhnout z mrazničky asi 15 minut před podáváním, aby v teple trochu povolila.

Zmrzlinu můžete vyrobit i bez zmrzlinovače. Připravenou směs nalijeme do uzavíratelné nádoby a vložíme do mrazničky a cca po 30 minutách musíme vždy dobře prošlehat, dokud směs dostatečně nezmrzne.




4 komentáře:

Madla řekl(a)...

Sakryš a já zrovna zbytek mandlových lupínků nasypala do mandlové zmrzky ze Salka (která už ani není). U nás bude zítra taky meruňková, ovšem z chilli :-)
Ta tvoje vypadá nádherně a její nobelsní servírování mi připomnělo salóny z první republiky. jsi prostě zmrzlinová bohyně!

Maryna řekl(a)...

:-) Zmrzlinová bohyně mi vykouzlila úsměv na tváři. Meruňky s chilli si tedy dokážu taky představit. Už se těším na Tvůj recept.

Anonymní řekl(a)...

Je hotová. Amareto jsem vynechala, neb ho nemám, a přidala čerstvou mátu, takže je taková trošku jiná než ta Tvoje, každopádně je výborná a osvěžující a tento základ na ovocné zmrzliny budu určitě používat. Lenka

Maryna řekl(a)...

Meruňky s mátou jsou také skvělá kombinace, mám radost, že chutná.