pátek 8. června 2012

Černorybízová zmrzlina


Na návštěvu měla přijít jedna malá milovnice zmrzliny a všech odstínů růžové barvy, tak jsem přemýšlela, jakou zmrzlinou bych jí udělala radost a volba padla na poslední pytlík černého rybízu v mrazničce. Bohužel jí tentokrát zmrzlina moc nejela, ale zato kefírová bublanina s červeným rybízem podle Dity P. ji uspokojila dostatečně. Každopádně se z ní vyklubala výborná fotomodelka a na zmrzlině si pošmákla její maminka. Takže díky holky!

Ingredience
200 g černého rybízu
100 ml vody
80 g třtinového cukru
500 ml smetany ke šlehání


Cukr rozmícháme v kastrolku s vodou, přivedeme k varu a vaříme asi 2 minuty, dokud se cukr úplně nerozpustí. Omytý a stopek zbavený černý rybíz přisypeme do vroucí cukrové vody a vaříme další 2 minuty. Směs rozmixujeme, přelijeme do uzavíratelné nádoby a necháme v lednici vychladit do následujícího dne.

Druhý den do rybízové směsi zamícháme smetanu ke šlehání a vše nalijeme do zmrzlinovače. Dále s výrobou zmrzliny postupujeme podle návodu k zmrzlinovači.

Zmrzlinu můžete vyrobit i bez zmrzlinovače, jen je to trochu pracnější. Připravenou směs nalijeme do uzavíratelné nádoby a vložíme do mrazničky a cca po 30 minutách musíme vždy dobře prošlehat, dokud směs dostatečně nezmrzne.

Zmrzlinu vytáhneme 15 minut před podáváním z mrazničky, aby trochu povolila a dala se porcovat.



13 komentářů:

Martina řekl(a)...

Vyzerá veľmi dobre. Zmrzlinu milujem :-), no dosiaľ sa neviem dokopať kúpiť si formu na ňu, ale už musím, pretože mám kopec receptov na zmrzliny...mňam :-) + tvoja je ďalšia.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, obdivuji vaše krásné stránky a vaše recepty. Všimla jsem si, že děláte i spoustu zmrzlin,vypadají výborně,můžete prosím napsat, jaký máte zmrzlinovač? Děkuji. Veronika

Maryna řekl(a)...

Ono to jde i bez speciálního přístroje, ale je to pracnější a díky :-)

Maryna řekl(a)...

Milá Veroniko, děkuji za pochvalu, ta je vždy motivující! Mám zmrzlinovač k robotu Kenwood a jsem moc spokojená.

Cucinare con Amore řekl(a)...

Hmm rybízovou miluju:) Krásné fotky

Maryna řekl(a)...

Já taky! Z těch mých dosavadních zmrzlin byla taková nejpikantnější. A díky za pochvalu za fotky, hlavě modelka byla fakt úžasná.

Madla řekl(a)...

Miluju černorybízovou zmrzlinu. Loni jsem dělala tento mátovo-černorybízový sorbet:http://madlinakuchyne.blog.cz/1108/studena-vlna a byl perfektní, tuhle smetanovou si určitě taky střihnu, už aby to bylo :-)

Maryna řekl(a)...

Díky za inspiraci, sorbet taky určitě vyzkouším, s mátou musí být parádně osvěžující.

Anonymní řekl(a)...

Milá Maryno, díky za neustálou inspiraci a recepty. Vše se mi daří, jen zmrzliny ne.
Vše je ok do té doby, než přeleju hmotu do zmrzlinovače, který po pár minutách míchání přešlehá šlehačku v receptu na máslo a tím celá lahůdka zmáslovatí a kecne. Mám už v mrazničce takové čtyři. Kromě jahodovo tvarohové, se mi nepodařila žádná. Prosím poraď ja k na to. ¨Děkuji moc. Jsi borec. Monča

Maryna řekl(a)...

Dobrý den, tak to vůbec nevím co poradit. Můj zmrzlinovač otáčí lopatkami jen velmi pomalu a máslo tak nemůže ani vzniknout. S tím jsem se nikdy nesetkala.

Anonymní řekl(a)...

Někde jsem vyčetla, že máš kenwood, ja také. Tak se asi odhodlám a pokusím se smůlu se zmrzlinami prolomit dalším pokusem. Dělala jsem nutelovou a dopadla opravdu máslovatě.
Ale musím moc pochválit nádherný blog. Ráda sem mrknu na nové recepty. Monča

Maryna řekl(a)...

Ano, mám kenwood, ale ty lopatky se točí opravdu tak pomalu, že z toho máslo vzniknout snad ani nemůže. Fakt nevím v čem může být problém.

Tynka_125 řekl(a)...

Rybízová zmrzlina je vynikající. Líbí se mi u ní ten kontrast sladké a kyselé :-) . Vloni v létě jsme si dali točenou zmrzlinu jen pár krát, protože se manžel rozhodl, že koupí dětem výrobník ledové tříště z Cesk, takže jsme měli ledovou tříšť stále pod nosem :-) .