úterý 18. prosince 2012

Mandlové lupínky


Nejjednodušší cukroví jaké znám. Takže značka ideál pro ty co nestíhají nebo nemají moc zkušeností. Bílkový chlebíček s mandlemi nakrájený na tenké plátky, které se ještě usuší. Výborně se hodí třeba k vínu. Za recept děkuji Lence K.

Suroviny
100 g krupicového cukru
100 g hladké mouky
100 g mandlí
4 bílky

Srnčí hřbet vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou.

Mouku prosejeme a zamícháme do ní celé mandle (neloupané). Bílky ušleháme na pevný sníh, postupně po lžících do něj zašleháváme cukr. Vařečkou do sněhu opatrně zamícháme mouku s mandlemi a těsto přendáme do formy.

Pečeme 30 až 40 minut v troubě vyhřáté na 180°C. Chlebíček vyklopíme z formy na rošt a necháme do následujícího dne vyschnout.

Další den chlebíček nakrájíme na co nejtenčí plátky, ty položíme na plech a při nízké teplotě (120°C) je sušíme asi 10 minut v troubě.



8 komentářů:

Madla řekl(a)...

Jé, tak tohle cukroví vždycky dělala teta a já neznala recept! takže už mám sice napečeno, ale příští Vánoce tyhle mandlové lupínky určitě udělám :-)

Anonymní řekl(a)...

Poradí mi, prosím, někdo jak je nakrájet na co nejtenčí plátky? Zkoušela jsem vloni, byly ale moc silné :-/

Maryna řekl(a)...

Velmi ostrým nožem s vyšší hladkou čepelí, tzv. kuchařský nůž.

Anonymní řekl(a)...

Dá se to nakrájet i kráječem na chleba.

Anonymní řekl(a)...

Jedla jsem ho u známé s pistáciemi a říkala,že se krájí den poté,takže je to ON ..!

Anonymní řekl(a)...

Já mám podobný recept, vyzkoušený každoročně o Vánocích .
12 dkg cukru, 12 dkg polohr. mouky, 10dkg neloupaných mandlí, 4 bílky - NEŠLEHAT ! Recept mám od kamarádky, bílky se jen zamíchají s moukou, cukrem a mandlemi, je to daleko jednodušší a výsledek naprosto stejný. Ale pekla jsem jen asi 15 min při 180st, až zrůžověl. Krájím na tenko na kráječi chleba. Teď ho zrovna suším v troubě :-)

Unknown řekl(a)...

...já teda také bílky nešlehám-rocept už dělám strašně moc let několikrát do roka-vynikající a všemi obdivovaný.

Unknown řekl(a)...

..jo a ještě nechávám upečený a zabalený v útěrce do druhého dne.Jde krájet dobře.