pátek 7. prosince 2012

Kokosový salám


Každý rok obvykle vypustíme nějaké cukroví, které už vyrábíme řadu let, a zkoušíme nové. Rozhodně nikdy nevynecháme kokosový salám, bez kterého bych si hlavně já nedokázala představit Vánoce. Je to nepečené cukroví, na které existuje určitě nespočet receptů, tak tady je naše varianta po babičce.

Těsto I.
120 g másla
120 g moučkového cukru
60 g kokosu
1 žloutek
2 lžíce sušeného mléka

Máslo utřeme s cukrem, postupně přidáváme žloutek, sušené mléko a kokos.

Těsto II.
250 g dětských piškotů
100 g moučkového cukru
1 lžíce kakaa
trochu černé kávy
trochu rumu

Piškoty zabalené v pytlíku rozdrtíme válečkem na těsto nebo je pomeleme v mlýnku. Promícháme je s moučkovým cukrem a kakaem. Postupně přiléváme trochu kávy a rumu, tak aby vzniklo hutné těsto.

Tmavé těsto rozetřeme na pečicím papíru do tvaru obdélníku silného asi 5 mm. Na něj po celé ploše rozetřeme kokosové těsto. Zavineme po delší straně jako roládu. Zabalíme do potravinářské fólie a uložíme minimálně na 24 hodin na chladné místo. Doporučuji vyrábět těsně před svátky, protože se jedná o nepečené cukroví, nemá dlouhou trvanlivost.





14 komentářů:

refwer řekl(a)...

Vypadá to skvěle. Já už asi tak mám rozmyšleno, co budu péct za cukrový, ale tyhle kokosové salámky se mi moc zalíbily:) A mám zkušenost, že od tebe je všechno lahůdka :D

Cucinare con Amore řekl(a)...

Jéé tak tohle znám :) recept mým vystřižený z nějakého hodně starého časopisu, to je mňamka:)

Nicoll řekl(a)...

Kokosový salám je výborný, taky každej rok děláme :) Ale místa kávy a kakaa dáváme kandovaný ovoce :) Jinak chválím krásnej blog :)

Maryna řekl(a)...

To mě těší :-)

Maryna řekl(a)...

To je mňamka a co teprve kokosové válečky!

Maryna řekl(a)...

Díky! Kandované ovoce tam pomelete?

Le blog de Pipi řekl(a)...

Ahoj Maryno, to jsi mi kápla do noty, nepečené cukroví miluju snad víc, než to pečené. U nás se dělá čokoládový salám, nebo se tomu říká také tlačenka, kde nahrubo pokrájené piškoty v čokoládovém těstě vytvoří tu krásnou "salámovou" strukturu.

Jen jsem už kdysi upustila od syrového žloutku. I když používám bio vejce, kterým věřím, tak mi není úplně příjemná představa neuvařeného žloutku v jídle. Tedy pokud o tom předem vím... :-)

Maryna řekl(a)...

Tlačenku také znám a syrové žloutky nějak neřeším, asi díky tomu, že mi z nich nikdy nic nebylo :-)

Unknown řekl(a)...

Hmm, tak mě se to nedaří dostat z toho pečicího papíru... Takže mám trhanec...

Maryna řekl(a)...

Možná jste měl tmavé těsto moc řídké...

Unknown řekl(a)...

Jj, napadlo mě to, příště zkusím trochu opatrněji přidávat vodu (kávu) .
Ale jinak je to dobrý :-) Není to tak krásný jako to máte vy, ale chutná určitě stejně :-)
Jinak díky za recepty, díky vám jsem se dal na pečení... Sice si vybírám to snazší ale postupně si troufám víc a víc :-D Dokonce jsem právě dodělal váš Makovec už z dvojité dávky na celý velký plech, protože ta první várka zmizela velice, ale velice rychle :-D

Maryna řekl(a)...

To mě těší :-) Zkuste i makovec s citronovou nebo pomerančovou kůrou, ten není tak sladký.

Anonymní řekl(a)...

taky znam a delam, ale nedavam susene mleko a vejce a do hnedeho testa kavu. v chladu vydrzi pomerne dlouho, v rodinnem receptu je prevaha masla, takze v lednici v uzavrene krabici je to temer nesmrtelne :) sham

Anonymní řekl(a)...

Já teda většinou dělám raw cukroví, ale tohle mě tak učarovalo, že to příští rok zkusím :)