čtvrtek 1. listopadu 2012

Cake pops čili těsto na špejli


Foto by Lucie
Vypadají jako lízátka, ale nejsou to lízátka. Děti z nich jsou ovšem úplně stejně nadšené! Cake pops jsou vyrobené z těsta smíchaného s krémem, obalené v bílkové polevě nebo čokoládě a ozdobené cukrovým sypáním. Poslední dobou jsou velmi módní, proslavila je Bakerella, která je má úžasně propracované. Nejsou nijak náročné, tyto nejjednodušší zvládne fakt každý a jejich výroba bude určitě i dobrou zábavou pro děti. Pokud si nejste jisti, že to zvládnete, tak doporučuji nastudovat instruktážní video přímo od Bakerelly.

Na výrobu cake pops se mi osvědčilo kakaové těsto na muffiny, z uvedené dávky ho vychází akorát na 20 kuliček.

Suroviny
1 vejce
80 g třtinového cukru
30 g másla
90 ml vody
30 g hořkého kakaa
30 g mletého kokosu
70 g polohrubé mouky
½ lžičky prášku do pečiva
špetka sody
špetka soli
50 g řeckého jogurtu


Vodu a máslo dáme do kastrolku a ohříváme, dokud se máslo nerozpustí, přidáme kakao a dobře je rozmícháme.

Mouku prosejeme s práškem do pečiva, sodou a solí a přimícháme k ní kokos.

Vejce vyšleháme při nejvyšší rychlosti šlehače s postupným přisypáváním cukru do pěny. Snížíme rychlost na nejnižší a po lžících zašleháváme střídavě mouku s kokosem, kakaovou směs a jogurt. Těstem nalijeme na menší plech s vyššími okraji vyložený pečicím papírem a pečeme 15 až 20 minut v troubě vyhřáté na 180°C. Upečené těsto necháme na roštu vychladnout.

Na 20 kusů cake pops budeme potřebovat
350 g piškotového nebo třeného těsta
100 g mascarpone
60 g nutelly

200 g candy melts nebo bílé čokolády
1 lžíci slunečnicového oleje
barvu na čokoládu (speciální Wilton nebo prachovou)
20 špejlí nebo tyčinek k lízátkům
barevné sypání

pěnu na aranžování květin (nebo cokoli jiného v čem budou cake pops stát zapíchnuté)

Těsto rozsekáme noži ve food processoru nebo nadrolíme na jemno ručně. Mascarpone promícháme s nutellou a zapracujeme dobře do těsta. Z této směsi tvoříme kuličky, které položíme na talíř vyložený potravinářskou folií. Hotové kuličky dáme vychladit na hodinu do ledničky.


10 g čokolády roztopíme ve vodní lázni, konec špejle nebo tyčinky namočíme v čokoládě a zapíchneme ji do kuličky z těsta. Kuličky opět klademe na talíř s potravinářskou folií a dáme na 30 minut do mrazničky.

Pokud použijete barevné candy melts, stačí je rozpustit ve vodní lázni nebo mikrovlnné troubě. Pokud bílou čokoládu, je potřeba ji rozpustit ve vodní lázni. V oleji rozmícháme trošku vybrané barvy a olej přimícháme do rozpouštějící se čokolády. Čokoládu je nejvhodnější rozpouštět v nějaké vyšší užší nádobě (používám ramekin), aby se do ní kuličky daly dobře ponořit.

Kuličku namočíme v čokoládě a pomalu s ní otáčíme, aby se čokoláda rovnoměrně roztekla po celém obvodu. Opatrně párkrát ťukneme špejlí o hranu nádoby, aby přebytečná čokoláda okapala. Obalíme v barevném sypání, zapíchneme do aranžovací pěny a dáme opět na 30 minut do mrazničky.






80 komentářů:

Hanah řekl(a)...

Jé,jé ty jsou krásné! Dobrý nápad na malé vánoční dárky :)

Cucinare con Amore řekl(a)...

Krásné,myslím, že tohle je asi sen všech dětí :)))))

Madla řekl(a)...

Teda ty jsou fakt úžasné - na svatbu, pro děti, nebo jen tak! Sakryš, nebýt mých bolavých zad, hned bych se do nich pustila!

Anonymní řekl(a)...

Bože, že já jsem sem lezla, takhle nikdy nezhubnu ..auuuua

nádhera
Lucka

Anonymní řekl(a)...

70 g mouky? není to málo?

Maryna řekl(a)...

Do těsta se ještě dává i kakao a kokos, proto je mouky jen 70 g. Kuličky se dělají malé, proto výsledného těsta není moc.

Unknown řekl(a)...

zdravim, musi to byt s tymi palickami do mraznicky? nestaci do chladnicky?

Maryna řekl(a)...

Můžete dát jen do chladničky, ale čokoláda bude pomaleji tuhnout.

Jana řekl(a)...

A kdyz nechci kokosove testo, protoze ho nemam rada, co dat misto kokosu?

Maryna řekl(a)...

Můžete využít jakékoli jiné piškotové nebo třené těsto, jak je uvedeno v receptu. Pokud chcete péct těsto uvedené přímo v receptu, můžete nahradit kokos mletými ořechy nebo dát jen o 30 g více mouky.

Anonymní řekl(a)...

dobrý den, pokud nemam mascarpone, cim bych to mohla nahradit? dekuji

Maryna řekl(a)...

Napadá mě třeba termizovaný sýr nebo vyšlehat trochu másla, případně stačí dát jen víc nutelly.

Anonymní řekl(a)...

chcela by som sa spýtať kde kupujete tie krásne posýpky v rôznych tvaroch. ďakujem

Maryna řekl(a)...

Většina z nich je Dr. Oetker, jinak nevím, protože jsem je dostala.

Vyzvánění řekl(a)...

Dík za info.

Mother-to-be řekl(a)...

Mě by zase zajímalo, čím nahradit nutelu - nemám ji ráda a vyhýbám se všem těm palmovým tukům a spol, kterých je plná...Burákové máslo? Pak by se ale muse vynechat kosos a jít asi spíš do nějakých ořechů?

Maryna řekl(a)...

Obávám se, že arašídové máslo asi nebude moc chutnat dětem.

Anonymní řekl(a)...

a co marmeláda? myslíte, že ta by se tam nehodila? Děkuji

Maryna řekl(a)...

Můžete to zkusit, ale obávám se, že ta směs nebude dostatečně tuhá a pevná, aby se z ní tvarovaly kuličky.

doma navařeno řekl(a)...

dobrý den, ráda bych vám poděkovala za super nápad. Na den dětí jako dělané.
Jen tolik plačících dětí na jednom místě jsem dlouho neviděla. Udělala jsem to ze dvou dávek ,ale i tak to nestacilo.Spousta prcku oplakala to ,že se na ně nedostalo. Proto dnes dělám další dvojitou dávku a snad už budou všechna uspokojena ;-)

Anonymní řekl(a)...

Děkuji moc za recept, právě jsem dodělala pro syna do školky k narozeninám :-) Jediné s čím jsem bojovala, byla poleva, původně jsem si nakoupila candy melts, ale vůbec se mi nechtěly roztéct do potřebné konzistence, takže jsem šáhla po čokoládě. Je na to potřeba nějaký fígl? Děkuji Lenka

Maryna řekl(a)...

Já je rozpouštěla klasicky ve vodní lázni a šlo to, můžete je rozpustit i v mikrovlnce.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Dostala jsem plech na pečení přímo tvaru kuličky na toto cukroví. Dá se recept na těsto použít a místo do plechu nalít těsto přímo od této speciální formy? A krém pak třeba naplnit dovnitř pomocí nějaké hubičky a zdobícího pytlíku?

děkuji

Maryna řekl(a)...

Do toho speciálního plechu myslím můžete použít jakékoli piškotové nebo třené těsto. Receptu tu mám dost :-)

marketawb řekl(a)...

Opet dekuji za skvely recept. Vcera v noci jsem pekla a delala kulicky z trojnasobne davky. Dneska rano jsem vstala driv a macela do cokolady. Bratru 50 kousku. Detem ve skolce na narozeninove oslave moc chutnalo. Asi jsem maminka roku. :) Nekolik postrehu: misto mascarpone jsem pouzila lucinu a vysledek dobry. Pokud nelze nutella, da se smichat mascarpone s roztavenou cokoladou - vysledek tez dobry.

Maryna řekl(a)...

Díky za tipy :-)

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, měla jsem při vyrábění cake pops měnší problém a to, že mi pooleva dost stékala po špejlích a dortíky vypadaly upatlaně. Poradíte prosím, jak docílit Vašeho perfektního výsledku? Děkuji předem za radu.
Petra

Maryna řekl(a)...

Možná jste měla polevu příliš řídkou. Pomůže také několikrát lehce ťuknout špejlí o hranu misky, aby přebytečná poleva okapala, tak jak je to popsáno v receptu.

Anonymní řekl(a)...

Děkuji za radu:-) Nedalo mi to a v noci, když už doma všichni spali, jsem si pořádně a v klidu přečetla vaše instrukce a zkusila to znovu. Výsledek pro mě výborný:-) Poleva byla dobrá, rozpustila jsem kvalitní hořkou čokoládu, jen jsem nechala kuličky málo okapat, v tom byl zakopaný pes. Díky za super recept, nedělala jsem určitě naposledy....jako ostatně nic od Vás.

Anonymní řekl(a)...

Děkuji za úžasný recept. Včera jsem je dělala dceři na vánoční jarmark. Sklidily úspěch.
Krásné stránky, moc ráda chodím na kukandu a inspiraci.
Díky Bohunka

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, také jsem cake pops dělala a musím říct, že nadělaly spoustu parády a posloužily i jako originální dárek. Překvapilo mě, že jsem je i já zvládla opravdu jako na obrázku a navíc mě to ohromně bavilo. Pro děti je to super, pro dospělé možná trochu sladší. Určitě je udělám znovu, protože nám chutnaly, ale nezbyly, abychom si je užily také, prostě se po nich zaprášilo, ochutnat chtěl každý. Některé jsem namáčela jen do půlky, i tak vypadaly skvěle. Jako variantu pro dospělé ale zkusím jako polevu místo mléčné a bílé sladké čokolády použít například kvalitnější hořkou a ozdobit například ořechy. Dá se říct, že díky Vašim stránkám neustále kulinářsky ohromuji svého manžela. Takže Vám děkuji a i nadále budu na Vašich stránkách hledat inspiraci.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,
myslíte si, že by místo Mascarpone mohl být třeba tučný tvaroh?
Děkuji Vlasta :)

Maryna řekl(a)...

Spíš ne, je řidší než mascarpone, nevím, zda by to dobře drželo.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, prosím kde lze koupit candy melts?

Unknown řekl(a)...

Dobrý den,

už nějakou dobu Vás sleduji a zkouším Vaše recepty, které jsou úžasné. Teď se chystám péct na narozeninovou oslavu své neteře, takže tohle mi přijde jako ideální. Jen dotaz, zda vše správně chápu - to kakaové muffinové těsto s kokosem je zde tím základním těstem, které poté spojím s mascarponem a nutellou? Příp. mohu druhou dávku udělat z piškotového těsta, které je uvedeno u Vašeho receptu "Tvarohový dort s malinami" - bude to dostačující? Ale i v tomhle případě bude asi výsledný efekt tmavý, kvůli té nutelle, že? Máte tip na světlou variantu, něco místo nutelly?

Děkuju moc a už se těším na výtvor. :-)

Maryna řekl(a)...

Ano, chápete to správně. Těsto se rozdrobí a smíchá s mascarpone a nutellou. Světlou variantu jsem nedělala a využila bych třeba nějaký termizovaný smetanový sýr.

Unknown řekl(a)...

Děkuji za odpověď :-). Už se těším a hlavně doufám, že se povedou a budou neteři chutnat :). Krásný den!

Maryna řekl(a)...

V cukrářských speciálkách, třeba.

Unknown řekl(a)...

Jsou vynikající a sklidila obrovský úspěch, dvouleté dcerce kamarádky zářila očička a nechtěla je dát z ruky, doufala jsem, že se budou líbit dětem, ale nadšení z nich byli i dospělí. Trochu jsem se bála pracnosti, ale příprava mě neskutečně bavila, určitě jsem je nedělala naposledy. :-)

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, lízátka jsou nádherná. Chtěla jsem se zeptat, v candy melts je laktóza?Dcera je na ni alergická. Máte nějaký tip čím bych je mohla udělat barevná? Moc děkuji

Maryna řekl(a)...

Dobrý den, předpokládám, že laktóza je i v bílé čokoládě. Co zkusit nějakou hustší cukrovou polevu?

Maryna řekl(a)...

Díky

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, to je dobrý nápad. Nepadlo mě to :) moc děkuji

Anonymní řekl(a)...

Dobrý večer,použila jsem místo čokolády tu polevu.Kuličky mi při obalování padali ze špejle a nešlo mi to ani moc obouchat. Měla jsem polevu stečenou po špejli.Chuťově jsou ale opravdu dobré.

Maryna řekl(a)...

Možná stačilo udělat polevu víc hustou? Nevím

Unknown řekl(a)...

Dobrý den,máte nádherné stránky.
Chtěla jsem se zeptat čím nahradit řecký jogurt?
A zda by na obalování nestačila kvalitní čokoláda rozpuštěná ve vodní lázni?
Moc děkuju Hanka

Maryna řekl(a)...

Dobrý den, řecký jogurt bych možná zkusila nahradit kysanou smetanou nebo nějakým hustším bílým jogurtem. Samozřejmě, že můžete použít normální čokoládu. Variací je nepřeberné množství.

Unknown řekl(a)...

Může se použít tato barva?
http://nakup.itesco.cz/cs-CZ/ProductDetail/ProductDetail/2001130403432

Maryna řekl(a)...

Neznám, tak bohužel nevím.

Unknown řekl(a)...

My tu máme jen tesco.Tak budu muset experimentovat :-)

Anonymní řekl(a)...

Tak jak to dopadlo?

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, v jakém poměru jste namíchala místo nutelly čokoládu s mascarpone? Nebo jen dát stejné množství čokolády místo nutelly? Díky Lenka A.

Maryna řekl(a)...

Zkuste tak půl na půl, ale nezkoušela jsem to.

Unknown řekl(a)...

Dekuji za uzasny blog a recepty,na jejichz zkouseni mi nestaci dny. Dnes jsem dokoncila darek cake pops pro deti k Mikulasi-poslala bych foto,ale nevim jak. At se Vam skvele dari! Sabina

Maryna řekl(a)...

To mám radost, můžete poslat na maryna(a)laskominyodmaryny.cz

Unknown řekl(a)...

Musim rict,moc se vsem libil napad a pry i chutnaly skvele. Takze jsem jen rozdavala link na tuto stranku. Vyzkousela jsem vice Vasich receptu. Vsechny byly paradni. Dekuju!!!! Uz pecete cukrovi? Sbiram inspiraci. Jaky je Vas oblibeny druh?

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,může se použít místo nutely slazené kondenzované mléko ke spojení? Nemáte s tím zkušenosti?
Děkuji.

Maryna řekl(a)...

Dobrý den, nemám s tím zkušenost, tak nevím. Možná by to mohlo jít, ale dát tam méně mléka, aby těsto nebylo příliš řídké.

Maryna řekl(a)...

Nepeču, ještě zatím ani jeden druh :-) Nestíhám. Nejlepší jsou rohlíčky Dana.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, zkoušela jsem candypops jako narozeninovou předpremiéru a vnitřek super (a přitom jsem se toho bála nejvíc) a celé mi to trochu ztroskotalo na té polevě....jako tmavou jsem rozpustila čoko na vaření - to šlo, ale teda docela spotřeba :) ale bílá byla děsná,zkoušela jsem z orion čokolády i z takové té bílé polevy z pytlíčku a hrůza - divná konzistence, divná barva, strašně sladký....nemáte nějaký tip na dobrou bílou čoko nebo z čeho to děláte? popř. triky když je poleva moc hustá nebo když teče (s jedním jsem ťukla, že mi to celý spadlo do tý polevy - docela vtipný :) ).děkuju

Maryna řekl(a)...

používám čokoládu Callebaut

Unknown řekl(a)...

Dobrý den,
můžu se zeptat jak dlouho vydrží popř. uchování v ledničce?

Maryna řekl(a)...

Maximálně tak 5 dnů a uchovávat určitě v ledničce.

kavy řekl(a)...

Nahradila jsem nutelu slunečnicovou pomazánkou od Sladstaru, jinak jsem postupovala podle receptu a všechno fungovalo. A děti všechno snědly.

M€g1nka řekl(a)...

Prosim vas z toho cesta na muffiny viem dat urobit gulicky rovno do plechu urceneho na robenie cake pops? Budu aj take dobrenie?

M€g1nka řekl(a)...

No ja som tiez stroskotala trosku na tej cokolade. Coko na varenie bola este fajn ale skusala som bielu ta bola otrasna normalne sa mi neroztopila ale zhustla! Co nechapem. A o tych dukatikoch co su polevy to ani neskusajte strasne riedke.. Musim asi kupit to candy melts

Unknown řekl(a)...

Dobrý den, co mohu použít místo řeckého jogurtu?

Maryna řekl(a)...

třeba farmářský nebo kysanou smetanu?

Unknown řekl(a)...

Cake pops jsem dělala asi dvakrát, a vždy měly nevídaný úspěch! Ze zmíněného těsta dělám často muffiny, a chtěla jsem se zeptat, jestli by se v receptu mohlo vynechat kakao, a přidat třeba vanilkový extrakt? Děkuji za odpověď

Maryna řekl(a)...

Můžete

Unknown řekl(a)...

Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda-li by šlo udělat variantu tmavý korpus (piškot- na narozeninový dort) a k tomu vanilkový krém z pudinku a vyšlehaného másla?

Maryna řekl(a)...

Netuším, jak se bude chovat ten krém, zda to s těstem bude držet tvar. Korpus můžete použít jakýkoli.

Anonymní řekl(a)...

Prosím Vás jak se dělá ta pěna do které se zapichují hotová lizatka? Moc děkuji za odpověď

Maryna řekl(a)...

Ta se kupuje v květinářství.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, měla bych otázky - jak velké mají být cake pops prosím a jak hluboko zapíchnout tu špejly, aby to z ní nespadlo? Dále jsem se chtěla zeptat jestli by šla něčím nahradit ta voda v těstě prosím? Děkuji předem za odpověď.

Unknown řekl(a)...

Dopadlo to vyborne

Unknown řekl(a)...

Dobry den, už dlouho delam lizatka na spejli-cakepops. Obcas se mi ale stane, ze mi cokolada/candy melts/popraska:(Mam asi spatnou teplotu cokolady?Nevite jaka by mela byt spravna abych se toho vyvarovala a nemusela obcas ty"spary"popraskane domalovavat steteckem?Mockrat dekuji za radu a preju pekny den

Anonymní řekl(a)...

Dobrý deň :-) V prvom rade Vám chcem poďakovať za perfektný recept. A rada by som sa opýtala, či aj vám sa lízatka po vytiahnutí z mraziaku či chladničky celé orosia? dá sa tomu prosím nejako vyvarovať? ďakujem pekne

Anonymní řekl(a)...

I’ve been searching for some decent stuff on the subject and haven't had any luck up until this point, You just got a new biggest fan!.. wedding cakes chicago

Eva L. řekl(a)...

Dobrý den, dělám je pravidelně pro děti do školky a všichni je zbožňují. Mizí rychlostí blesku a jsou výborné