středa 14. listopadu 2012

Brusinková omáčka




Dostala jsem balíček čerstvých amerických brusinek a moc za ně děkuji. Protože se brusinky hodí k drůbeži a zrovna se blížil sv. Martin, udělali jsme si z nich omáčku k huse. V originálních amerických receptech na omáčku ke krocanovi bylo více cukru, ale mně osobně připadala omáčka dostatečně sladká i s tímto nižším množstvím. Muškátový oříšek můžete v receptu vynechat nebo jej nahradit třeba zázvorem, mletým hřebíčkem, pomerančovou kůrou, rozinkami nebo ořechy. 

Suroviny
400 g čerstvých brusinek
100 g krupicového cukru (na omáčku k dezertům můžete přidat víc cukru)
300 ml vody
muškátový oříšek

Vodu svaříme s cukrem, přidáme brusinky, přivedeme opět k varu a plamen zmírníme. Za občasného míchání vaříme 10 až 15 minut. Brusinky během varu popraskají a začnou želírovat. Dochutíme trochou nastrouhaného muškátového oříšku. Omáčku podáváme teplou nebo studenou k masům, sýrům či dezertům.




6 komentářů:

M.A.R.K.I řekl(a)...

Milá Marino,
kdysi jsem podobnou omáčku jedla, byla výborná, ale protože můj keříček brusinek má za rok tak deset plodů, vařím něco podobného z červeného rybízu, říkám tomu "rybíz alá brusinky", recept mám na kilo rybízu,se dá 60dk cukr písek, 1/2sáčku vanilk.cukru, 1/2 lžičky ml.skořice, 2 lžíce rumu, citrónová šťáva, celé se to povaří,v troše vody .... já to pak dávám do skleniček a zavařuju, k svíčkové je to naprosto dokonalé ..... Marki

Maryna řekl(a)...

Milá Marki, díky za tip, který se určitě bude hodit i jiným.

Madla řekl(a)...

Taky dělám rybíz a lá brusinky, ale někdy bych chtěla ochutnat ty originální americké. Omáčka vypadá nesktuečně dobře, k husičce jste měli ještě dýňové zelí?

Cucinare con Amore řekl(a)...

Brusinková omáčka je moje zamilovaná zvlášt k sýrům, hermelínku :))

Maryna řekl(a)...

Ano, dýňové zelí z máslové dýně a hrnkový knedlík. Omáčka byla výborná, mám novou závislost. Prý se dají čerstvé brusinky koupit v Intesparu, Tescu nebo Albertovi a měly by vydržet 3 měsíce v ledničce, u nás vydržely jen týden :-(

Maryna řekl(a)...

Jo, to je skvělá kombinace.