pondělí 22. října 2012

Omáčka z lišek


Další dobrota z lišek. Jednoduchá a rychlá. Hodí se k minutkovým masům, těstovinám nebo kluskám (bramborové knedlíky ze Slezska – recept někdy příště). Lišky můžete nahradit jinými houbami, třeba hříbky. Inspirací mi byl recept ze stránky Kwestia smaku.

Na 4 porce
400 g hub - liška obecná
1 menší cibule
2 stroužky česneku
80 g másla
2 lžíce olivového oleje
50 ml bílého suchého vína
80 ml sladké smetany
2 lžíce nasekané zelené petrželky
1 lžička citronové šťávy
sůl, čerstvě mletý pepř

Lišky očistíme, omyjeme a osušíme, větší houby rozkrojíme. Cibuli nakrájíme na drobno, česnek rozetřeme nebo nasekáme na malé kousky.

Polovinu másla a 1 lžíci olivového oleje roztopíme na větší hlubší pánvi. Do horkého tuku hodíme cibuli a necháme ji zesklovatět, přidáme česnek a po minutě bílé víno – 2 minuty necháme redukovat. Poté přidáme zbylé máslo, olej a houby a smažíme 5 minut. Přilijeme smetanu a přidáme nať z petrželky a vaříme 2 minuty, kdy omáčka trochu zhoustne. Na závěr dochutíme citronovou šťávou, solí a pepřem.



10 komentářů:

Zrzunka řekl(a)...

omáčka z lišek.. to zní trošku děsivě :D
ovšem vypadá krásně :)
já houbové omáčky moc nemusím.. z hub jím jen pečené žampiony nebo dřív jsem jedla řízky

Madla řekl(a)...

Ačkoli houbové omáčky moc nemusím, tahle má francouzský půvab a opravdový šmrnc. Teda, člověk je pár dní bez internetu a tady je taková nálož dobrot, lákajících k vyzkoušení! O víkendu musím nutně do lesa!

Anonymní řekl(a)...

Výborná záležitost, moc jsme si pochutnali.

Maryna řekl(a)...

No taky bych si dala, ale letos jsem nějak neměla na lišky štěstí.

Anonymní řekl(a)...

Já jen malou připomínku - lišky jsou nejhorší z hub! Vážou na sebe ty nevětší škodliviny z přírody. Raději hlívu nebo žampiony, ty čistí organismus a hlíva je protirakovinná . J.

Maryna řekl(a)...

No jo, ale jsou strašně dobré!

Anonymní řekl(a)...

OK, tak dobrou chuť!
Více na : http://prehravac.rozhlas.cz/audio/2459460
J.

Anonymní řekl(a)...

Moje omluva - nesprávně jsem napsala lišky (nejsem "houbolog"- můj omyl) - myslela jsem kuřátka, jako dítě jsme pod tím názvem sbíraly lišky - až podle obrázku jsme poznala můj omyl, nic méně rozhovor na radiu - viz odkaz výše - je velmi zajímavý! Doporučuji. J.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, letos bohužel lišky vůbec nebyly, tak jsem se chtěla zeptat, zda se dá omáčka omáčka uvařit i ze zavařených lišek?

Maryna řekl(a)...

Netuším.