středa 24. října 2012

Bílkový koláč



Pokud se Vám v mrazničce nastřádalo větší množství bílků, tak se můžete vrhnout do pečení bílkového koláče. Díky citronové šlehačce a čokoládě je honosnější variantou bílkového chlebíčku. Má mnoho variací, mandle můžete nahradit jinými ořechy, čokoládu zvolit jednodruhovou nebo tak jako já ji namíchat, přidat kandované nebo sušené ovoce. Recept je z Moich wypieków.

Suroviny
5 bílků (180 g mražených)
70 g krupicového cukru
30 g hrubé mouky
1 lžička bramborového škrobu
150 g čokolády (nejlépe namíchat bílou, mléčnou a hořkou)
150 g mandlových lupínků
1 lžička citronové šťávy
špetka soli

Mandlové lupínky opražíme na sucho na pánvičce, 2 lžíce si odložíme na ozdobu. Čokoládu nasekáme na větší kousky. Mouku prosejeme s bramborovým škrobem. Dortovou formu o ∅ 20 cm vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou.

Z bílků a soli vyšleháme pevný sníh, postupně do něj, za stálého šlehání, přidáváme po lžících krupicový cukr, dokud se v bílcích dobře nerozpustí. Na závěr zašleháme citronovou šťávu. Vařečkou do sněhu opatrně zamícháme mouku, mandlové lupínky a čokoládu. Směs nalijeme do připravené formy a pečeme 1 hodinu v troubě vyhřáté na 180°C. Necháme vychladnout ve vypnuté pootevřené troubě.

Krém na ozdobu
250 ml smetany ke šlehání
3 lžíce lemon curd
mandlové lupínky

Ze smetany vyšleháme šlehačku, na závěr do ní opatrně zašleháme lemon curd. Šlehačkou potřeme vychladlý bílkový koláč a posypeme jej odloženými opraženými mandlovými lupínky.



11 komentářů:

Madla řekl(a)...

Ten je opravdu luxusní! A jak víš, že mám v mrazáku větší než malé množství bílků? Jdu do něj, ale nejdřív musím udělat lemond curd, na který se už tak dlouho chystám :-)
Ty jsi ale potvora, já chtěla držet dietu :-)

Anetka řekl(a)...

woooow!!! to musí byť zážitok!!! hneď si recept ukladám!

Sweet Pixel řekl(a)...

právě jsem objevila váš blog a musím napsat, že se mi moc líbí :-)

Maryna řekl(a)...

To víš, telepatie :-)

Maryna řekl(a)...

Děkuji.

refwer řekl(a)...

Zítra bych chtěla upéct tenhle skvost, ale nevím jak s tím lemon curd. Myslíš, že to postačí ho v ledničce nechat den a vzít si ty tři lžičky? nebo bych ho měla něčím nahradit? :)

Maryna řekl(a)...

Určitě stačí. Nenapadá mě čím případně nahradit lemon curd, klidně jde nazdobit jen šlehačkou.

refwer řekl(a)...

A můžu se ještě zeptat kolik si tam dávala toho cukru? Já jsem do totiž pak nikde nenašla, ale dala jsem tam okolo 100g, možná více. :)

Maryna řekl(a)...

Děkuji za upozornění, cukr mi nějak ze seznamu surovin vypadl. Už jsem to doplnila, dává se tam 70 g.

saltyna řekl(a)...

Chcem sa spytat v akej forme ma byt cokolada, nasekana alebo rozpustena?

Maryna řekl(a)...

Čokoláda nasekaná na menší kusy.