úterý 11. září 2012

Krokantová zmrzlina



Od výroby dezertu Paris–Brest mi zůstalo doma hodně krokantu, a tak jsem jeho část použila na výrobu zmrzliny. Je to klasická zmrzlina ze žloutků a smetany, takže má měkkou krémovou konzistenci. Krokant ji dodává křupavost a zajímavou chuť.

Suroviny
375 ml mléka
500 ml smetany ke šlehání
5 žloutků
100 g krupicového cukru
½ vanilkového lusku
70 g krokantu

Mléko s polovinou smetany, polovinou cukru a se semínky z vanilkového lusku přivedeme k varu v hrnci se silným dnem. Mezitím vyšleháme žloutky s druhou polovinou cukru do pěny. Žloutky nalijeme do mléka za stálého míchání metličkou. Ohříváme na mírném plameni a mícháme vařečkou tak dlouho, dokud se na vařečce nezačne tvořit tenký povlak, ihned odstraníme hrnec z plamene. Pozor, směs nesmí projít varem. Do směsi přilijeme druhou polovinu smetany a necháme ji do následujícího dne vychladit v ledničce.

Druhý den směs nalijeme do zmrzlinovače a dále postupujeme podle návodu k němu. 3 minuty před koncem míchání zmrzliny do ní přisypeme krokant.

Zmrzlina je krémová, proto ji můžeme podávat ihned po vytažení z mrazničky.

Zmrzlinu můžete vyrobit i bez zmrzlinovače. Připravenou směs nalijeme do uzavíratelné nádoby a vložíme do mrazničky a cca po 30 minutách musíme vždy dobře prošlehat, dokud směs dostatečně nezmrzne. Na závěr do ní nasypeme krokant a dobře promícháme.




2 komentáře:

Madla řekl(a)...

Mňam! Nedávno jsem dělala medovou zmrzlinu z řeckého jogurtu a taky jsem tam frkla zbylý krokant, který tomu opravdu dodá jiný rozměr. Mandlový krokant prostě miluju!

Maryna řekl(a)...

Já taky!