úterý 3. července 2012

Tvarohovo-jahodová zmrzlina I.



Jahodová sezóna chýlící se ke konci a pohled na teploměr, mě přiměly k velkovýrobě zmrzliny. Vyzkoušela jsem hned dvě varianty tvarohovo-jahodové zmrzliny čili strawberry cheesecake ice cream. Dnešní varianta je složitější, zmrzlinový základ je připravený ze žloutků. Zmrzlina není moc sladká, tvaroh a jahody jí dodávají nakyslost, tak je báječně osvěžující. Inspirací mi byl recept na Moich wypiekach.

Suroviny
250 ml plnotučného mléka
250 ml sladké smetany

250 g měkkého tvarohu (tentokrát je lepší ve vaničce)
120 g krupicového cukru
4 žloutky
vanilka z půlky lusku
400 g jahod


Mléko se smetanou ohřejeme, nesmí však projít varem. Polovinu jahod rozmixujeme na pyré. V míse, kterou můžeme vložit do vodní lázně, vyšleháme tvaroh se žloutky a cukrem (cca 5 minut). Za stálého šlehání přiléváme ohřáté mléko se smetanou. Nádobu vložíme do vodní lázně s vařící vodou a dřevěnou vařečkou mícháme, dokud směs částečně nezhoustne a nezačne ulpívat na vařečce (cca 5 minut), směs ovšem nesmí ani tentokrát projít varem. Mísu ihned vyjmeme z vodní lázně a postavíme do studené vody, přimícháme vanilku, jahodové pyré a necháme za občasného míchání vychladnout. Vychladlou směs dáme, nejlépe přes celou noc, vychladit do ledničky.

Druhý den směs nalijeme do zmrzlinovače. Dále s výrobou zmrzliny postupujeme podle návodu k zmrzlinovači.

Druhou polovinu jahod nakrájíme na malé kousky a cca 5 minuty před koncem míchání zmrzliny je vhodíme do zmrzlinovače.

Zmrzlinu můžete vyrobit i bez zmrzlinovače, jen je to trochu pracnější. Připravenou směs nalijeme do uzavíratelné nádoby a vložíme do mrazničky a cca po 30 minutách musíme vždy dobře prošlehat, dokud směs dostatečně nezmrzne.

Pokud je zmrzlina příliš tvrdá, přendáme ji 20 minut před podáváním z mrazničky do ledničky, aby lehce změkla.



4 komentáře:

Cucinare con Amore řekl(a)...

Koukám, že mi budeš dělat s těmi zmrzlinkami chutě pořád co??:))))) Já si snad ten zmrzlinovač budu muset pořídit :)))Opět krása, tvaroh i jahody miluju

Maryna řekl(a)...

:-) No protože ho už mám, tak nesmí zahálet v koutě. Navíc se teď fakt hodí.

Madla řekl(a)...

Nádhera, nádhera! Ten tvůj zmrzlinovač fakt nemá čas na žádné prodlevy :-)
Já mám v plánu jahodový sorbet s bazalkou, protože na sorbetech momentálně fakt ulítávám .-)

Jitka řekl(a)...

Těžko se rozhodnout, která ze dvou jahodových zmrzlin byla chutnější.