úterý 17. července 2012

Brownies, cheesecake a Snickers


Tohle je naprostá delikatesa, kterou jsem objevila na webu Bakers Royale. Kombinace brownies, cheesecake a tyčinek Snickers mě naprosto nadchla! Celé to vypadá i chutná naprosto luxusně, a tak tento koláč směle nahradil dort na jedné multinarozeninové oslavě. Jen měl být větší :-). Naštěstí selátko na rožni bylo dostatečně velké. Všem oslavencům ještě jednou hodně štěstí a zdraví!

Suroviny na brownies
120 g hořké čokolády
2 vejce
85 g hladké mouky
140 g másla
150 g krupicového cukru
10 g vanilkového cukru
špetka soli

Čokoládu nalámanou na menší kousky a máslo rozpustíme ve vodní lázni, vyjmeme z vodní lázně, přimícháme cukr, vanilkový cukr a sůl. Do lehce prochladlé směsi zašleháme postupně jedno po druhém vejce a na závěr jen lehce vařečkou vmícháme  mouku.

Menší vyšší plech vyložíme pečicím papírem a nalijeme do něj připravené těsto. Pečeme cca 20 minut v troubě vyhřáté na 200°C, dokud se nezačne brownies odlepovat od stěn plechu. Brownies je potřeba po upečení okamžitě zchladit, připravíme si tedy nějakou nádobu nebo větší plech, do kterého se vejde ten menší. Na plech nalijeme studenou vodu a přihodíme několik kostek ledu, upečené brownies vložíme i s plechem do ledové vody a necháme vychladnout.

Suroviny na cheesecake-snickers vrstvu
125 g smetanového sýra (použila jsem Philadelphii)
1 vejce
10 g vanilkového cukru
60 g moučkového cukru
8 tyčinek Snickers

Sýr, vejce a cukry spolu vyšleháme. Směsí potřeme vychladlé brownies, plech přikryjeme alobalem a pečeme 30 minut v troubě vyhřáté na 180°C. Během pečení nasekáme tyčinky Snickers na menší kousky. Po upečení necháme koláč jen lehce vychladnout a posypeme jej nasekanými tyčinkami, lehce je do sýrové vrstvy zatlačíme a necháme úplně vychladnout.




21 komentářů:

Vanda řekl(a)...

Tak to je prasárnička! Přesně můj styl:-D

Maryna řekl(a)...

Vando, to je! Byla to lahůdka, ještě teď se mi zbíhají sliny :-)

Madla řekl(a)...

Luxusní mňamka, tý brďo. O takovém narozeninovém "dortu" si můžu leda nechat zdát (ledaže bych si ho sama upekla, což není ono :-)) Ty teda fakt válíš!

Maryna řekl(a)...

Madlo, tu situaci moc dobře znám, taky si musím narozeninové dorty péct sama :-(, ale jedna dobrá rada, tady v tomto případě to fakt stojí za to! :-)

Cucinare con Amore řekl(a)...

Souhlas pořádná prasárnička :)))))) Na mě už moc,ale určitě to bude božsky dobré jako všechny správné prasárničky:)

K řekl(a)...

Tak právě jsem tátu obdarovala touhle dobrotou a musím říct, že slaví úspěch! Je to DELICIOUS! Díky za tenhle super recept! :))

Maryna řekl(a)...

Tak to jsem moc ráda a díky za reakci.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, mohla byste uvést přibližnou velikost formy? Děkuji! Tereza

Anonymní řekl(a)...

Forma má velikost 24 x 24 cm. V zastoupení Maryny Jitka

Barbora řekl(a)...

Dobrý den, včera jsem Váš recept použila do soutěže o nejlepší koláč a umístila jsem se na druhém místě. Tímto bych Vám ještě jednou chtěla poděkovat za skvělý recept a hlavně za skvělý blog! Ráda jsem Vás včera poznala! Ať se daří!

Maryna řekl(a)...

Milá Báro, děkuji a jsem ráda, že se vám tak dařilo.

Anonymní řekl(a)...

Zdravím, mám dotaz.
Jak docílit toho aby směs sýru, vajec a cukru byla v konzistenci vhodné na mazání?
Vznikla mě poměrně dost tekutá směs. Vajíčko extra velké nebylo.

Unknown řekl(a)...

ach, je to v troubě!! netrpělivě čekáme na tento zázrak!!!:)

Anonymní řekl(a)...

Recept mě na první pohled velice zaujal, ale po ochutnání to moje gusto zrovna není. Těsto se sýrem úžasná kombinace, ale ty Snickers mi tam konzistenčně ani chuťově nějak neseděly. Celkově to bylo hroozně moc sladké, ačkoli se osobně sladkého nemůžu zrovna nabažit, tady mi to bylo spíš na škodu. I tak však děkuji za zajímavý recept.

Reaxe řekl(a)...

Tak jsem je dopekla a jelikož jsem milovnici cupcaku a muffinu upekla jsem je v kosickach..sklidily velky uspech

Reaxe řekl(a)...

Pridala bych i foto ale nejde to.. Syrová vrstva se obalila kolem brownies

Reaxe řekl(a)...

Pridala bych i foto ale nejde to.. Syrová vrstva se obalila kolem brownies

Anonymní řekl(a)...

Prosím, jak asi velká forma? Když budu mít dortovou, cca průměr 24-26??

Maryna řekl(a)...

24

Unknown řekl(a)...

Dobry den, musim použít pečící papír? Dort jsem už dělala (je vynikající:p), ale ten papír mi udělal nevzhledné okraje :/ a chystam se delat znovu a chtěla bych ho mít pěkný:) Děkuji

Maryna řekl(a)...

No je to lepší, ale můžete formu vyzkoušet vymazat a vysypat třeba kakaem. Já to zkoušet nebudu.