pondělí 18. června 2012

Tvarohové knedlíčky s jahodami


Během jahodové sezony u nás doma rozhodně nemohou chybět tyto knedlíčky z tvarohového těsta. Jsou tak lahodné a nadýchané, že uvedené množství sníme na posezení a nikdy žádné nezůstanou na zamražení.

Suroviny
500 g měkkého tvarohu (v kostce, ne ve vaničce)
120 g strouhanky
1 vejce
1 žloutek
100 ml mléka
špetka soli
hrubá mouka podle potřeby, pokud by bylo těsto řídké
cca 20 jahod

V míse smícháme všechny suroviny, kromě hrubé mouky, na nepříliš tuhé těsto. Těsto je nejlepší vypracovat rukou nebo vařečkou, rozhodně je nemíchejte v robotu, protože by zřídlo. Těsto necháme asi 20 minut odpočinout, aby v něm strouhanka nabobtnala. Pokud by po té bylo řídké, přidáme do něj trochu hrubé mouky, ale opatrně, aby knedlíčky nebyly po uvaření příliš tuhé.

Těstem obalujeme jahody a v dlani z nich vyválíme knedlíčky. Vaříme v mírně osolené vodě  - po vyplavání na hladinu ještě asi 2 minuty.

Podáváme s moučkovým cukrem, přelité rozpuštěným máslem. Mohou se také posypat opraženou strouhankou.



9 komentářů:

Cucinare con Amore řekl(a)...

Hmm zajímavé , že jsou se strouhankou asi se nechám inspirovat a tenhle týden je udělám:)

Maryna řekl(a)...

Díky té strouhance jsou takové nadýchanější. Kolikrát, když není v tvarohu moc vody, tak tam není potřeba ani dodávat moc té mouky. Je to náš oblíbený recept ze sešitu, do kterého si psala recepty už babička a potom mamka, je tak osvědčený, že jiný ani nezkoušíme. Dak dej vědět, jak chutnaly.

Anonymní řekl(a)...

Recept jsem dnes vyzkoušela, musela jsem v místních podmínkách improvizovat, místo tvarohu jsem použila fromage frais a dala jsem jen polovinu mléka. Jako mouku jsem použila semoule, což je krupice. Navzdory tomu se s těstem pracovalo výborně. Chystám to na akci, která bude až pozítří, ale musela jsem to ochutnat. S máslem, cukrem a trochou creme fraiche jsem to bezmyšlenkovitě dala do pusy. Do mozku dorazil z jazyku signál a mně úplně bezprostředně vyklouzlo z pusy: "To je boží!" Myslím, že jsem nikdy lepší knedlík nejedla, tohle zařazuji do TOP. Díky za recept! Alena V.

Maryna řekl(a)...

Tak to je super, že jste se nebála takové improvizace a knedlíčky chutnají :-) Já pořád nevím, jestli mám radši tyto nebo tyto.

Anonymní řekl(a)...

Dnes jsem dělala a neměly chybu:) děkuji, Katka

Maryna řekl(a)...

:-)

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,

chci se zeptat, knedlíky se mrazí před uvařením nebo až po uvaření?
Mám hodně jahod, tak bych je chtěla udělat jako skalní zásobu do mrazáku.
Děkuji
Lenka

Maryna řekl(a)...

Před vařením, vaří se potom zmrzlé.

Aloha řekl(a)...

Nádhera! Zítra je vytvořím a zamrazím jako překvapení pro přítele! Díky moc!