pátek 22. června 2012

Levandulová zmrzlina


Kvete Vám na zahradě levandule a nevíte, jak ji využít? Zkuste třeba zmrzlinu, která v těchto vedrech přijde jistě vhod. Glace à la lavande je voňavá, jemná, no prostě úžasná! Zvlášť, když jste, stejně jako já, fanatici do levandule :-). Do zmrzliny jsem použila čerstvé květy, ale dají se využít i sušené a část cukru můžete nahradit medem, nejlepší bude samozřejmě levandulový! Pokud Vás zmrzlina moc neláká, tak z čerstvé levandule upečte jednoduché sušenky s polentou, které zatím nadchly všechny. Jinou variantu levandulové zmrzliny můžete vyzkoušet podle Madly.

Ingredience
300 ml plnotučného mléka
4 lžíce levandulových květů
300 ml smetany ke šlehání
80 g krupicového cukru


Cukr rozmícháme v kastrolku s mlékem, přidáme levanduli a za stálého míchání zahříváme, dokud se cukr dobře nerozpustí. Směs ovšem nesmí projít varem! Levandulové mléko necháme vychladnout a dáme je minimálně na celou noc do ledničky. Druhý den směs scedíme, přilijeme k mléku vychlazenou smetanu, můžeme přidat fialové barvivo, pokud chcete, aby měla zmrzlina i levandulovou barvu. Já do směsi raději dala asi lžičku čerstvých květů levandule. Směs nalijeme do zmrzlinovače a dále s výrobou zmrzliny postupujeme podle návodu k zmrzlinovači.

Zmrzlinu můžete vyrobit i bez zmrzlinovače, jen je to trochu pracnější. Připravenou směs nalijeme do uzavíratelné nádoby a vložíme do mrazničky, pravidelně po půlhodinách ji dobře prošleháme, dokud směs dostatečně nezmrzne.

Levandulové pole v Ostré u Lysé nad Labem, červen 2011



11 komentářů:

Madla řekl(a)...

tak s tímhle receptem mi jdeš přímo do rány. Dostala jsem totiž strašnou chuť na levandulovou zmrzlinu a chtěla jsem vyzkoušet i jinou verzi než tu svou, takže určitě brzy (až se uvolní nějaké místo v mrazáku :-)) se do ní pustím. Nádherné fotky zprostředkovávající atmosféru a vůni Provance k tomu totiž víc než vybízejí. A polentové sušenky taktéž vyzkouším, až opadnou ta vedra :-)

zahrada mojí duše řekl(a)...

No tohle, to musím určitě zkusit, opět! :-)))

t. řekl(a)...

vyzerá to úžasne, určite aj chutí :)

Cucinare con Amore řekl(a)...

Především chci pochválit fotky a už konečně musím z té levandule zkusit taky nco jiného než si jen namíchat sprchový olej :)))

Anonymní řekl(a)...

Včera jsem ji dělala, byla super :)
Lucka

Maryna řekl(a)...

Tak to je super! :-)

Jana řekl(a)...

tak to je mazec :D úžasný recept, hned jsem běžela natrhat levanduli a večer vyrábím!! :)

Maryna řekl(a)...

Tak dejte vědět, jak Vám chutnala.

Anonymní řekl(a)...

Jak je možné, že jsem ještě tuto zmrzlinu neměla?!? Já, takový milovník levandule!..:-) Rozhodně musím vyzkoušet!Eva

Maryna řekl(a)...

Půjčím Ti zmrzlinovač ;-)

Anonymní řekl(a)...

Levandulovou zmrzlinu jsem nikdy nikde neměla, byla jsem hrozně zvědavá na její chuť a je fakt skvělá. Někteří členové rodiny byli nadšeni, některým vadila 'pachuť' levandule, ale tak.. aspoň je víc pro mě! :)) Díky za recept, první zmrzlina, která se mi povedla. Káča