pondělí 28. května 2012

Oreo cupcakes




Blíží se mezinárodní den dětí a tady je jeden tip na laskominu, která jim určitě při této příležitosti udělá radost. Kakaovo-ořechové cupcakes se sušenkami Oreo a krém z mascarpone, šlehačky a opět sušenek Oreo. Těsto je hodně kakaové, takové hutné a vlhké (trochu připomíná brownies), krém je nadýchaný a lehký a tak se vzájemně ideálně doplňují. Krém fakt doporučuji, je skvělý! Úplně se rozplývá na jazyku. Lehce modifikovaný recept pochází ze stránky Cioccolato Gatto.

Ingredience na těsto
2 vejce
175 g cukru krupice
60 g kakaa
60 g másla
180 ml vody
75 g vlašských ořechů
140 g polohrubé mouky
100 g řeckého jogurtu
½ lžičky prášku do pečiva
velká špetka sody
velká špetka soli
15 sušenek Oreo

Ořechy posekáme nebo pomeleme na menší kousky (ovšem ne úplně na jemno) a trochu je opražíme na sucho na pánvičce.

Papírové košíčky vložíme do 15 formiček na muffiny o průměru cca 5 cm. Do každé položíme na dno celou sušenku Oreo.

Vodu a máslo dáme do kastrolku a ohříváme, dokud se máslo nerozpustí, přidáme kakao a dobře rozmícháme.

Mouku prosejeme s práškem do pečiva, sodou a solí a přimícháme k ní opražené vlašské ořechy.

Vejce vyšleháme při nejvyšší rychlosti šlehače s postupným přisypáváním cukru do pěny. Snížíme rychlost na nejnižší a po lžících zašleháváme střídavě mouku s ořechy, kakaovou směs a jogurt. Těstem naplníme formičky až po okraj a pečeme 15 až 20 minut v troubě vyhřáté na 180°C. Zda jsou upečené, zjistíme zapíchnutím špejle, pokud zůstane čistá, můžeme je vytáhnout. Upečené muffiny necháme před zdobením úplně vychladnout. 

Ingredience na krém
250 g mascarpone
250 ml smetany ke šlehání
1 lžíce moučkového cukru
6 sušenek Oreo
případně 15 mini sušenek Oreo na ozdobu (ty jsem u nás zatím neviděla prodávat, koupila jsem je ve Vídni)

Mascarpone i smetana musí být dobře vychlazené. Dáme je spolu s cukrem do mísy a vyšleháme z nich hladký krém. Nejdříve zapneme šlehač na malou rychlost, po minutě zvýšíme na plnou rychlost, šleháme cca 1,5 minuty až bude krém téměř vyšlehaný, snížíme rychlost opět na nízkou a krém došleháme, aby byl dostatečně pevný, ale nepřešlehal se. Šest sušenek Oreo rozdrolíme nebo rozsekáme na drobno a opatrně je zamícháme do krému. Cukrářský sáček se zdobicí špičkou s širokým otvorem (aby jím prošel krém se sušenkami) naplníme krémem a nazdobíme cupcakes, které necháme hodinu vychladit v ledničce.




65 komentářů:

Cucinare con Amore řekl(a)...

Jéé to je boží:) To vypadá fakt suprově

Martina řekl(a)...

mňam, mňam....

Anonymní řekl(a)...

né to vůbec nezkoušejte, jen bychom měli spojit síli a donutit Mary, aby konečně takové laskominy někde prodávala, nejlépe s dobrou kávou!
nebo na stánku?? Já to tedy měla možnost ochutnat a nemůžu více dodat nežli božské!!

Maryna řekl(a)...

No to nevím, zda k tomu vůbec někdy dojde :-)

Maryna řekl(a)...

A ono to ještě líp chutná! Ten krém je fakt super!

J. řekl(a)...

Včera jsem zkusila čokoládovou bábovku, dneska tyhle cupcakes ...a tak se ze mně stal přes víkend čokoholike....obojí recepty jsou úžasné, čímžto děkuji za inspiraci :-)

Maryna řekl(a)...

To jsem ráda a snad zaujmou i některé další recepty.

Anonymní řekl(a)...

Vypadá to úžasně. Ty mrňavé Oreo jsou boží a krém určitě skvělý. Myslíte, že by se dal použít do makronek? Lenka

Maryna řekl(a)...

Milá Lenko, krém je výborný i do makronek.

Nataly řekl(a)...

môžem sa spýtať, že ako docielim ten svetlý krém?:)

Maryna řekl(a)...

Nesmíte sušenky v krému moc rozmíchat.

Anonymní řekl(a)...

Tak jsem si ke svým narozeninám upekla Oreo cupcaky a byly DOKONALÉ :o)Měly velký úspěch. Mě hlavně velmi chutnal ten krém. Mockrát děkuji za Váš skvělý blog. S radostí se vrhám do dalších receptů. Třeba ten nový recept na jahodové cupcaky se na mě vyloženě směje :o)) S pozdravem Sylvie

Anonymní řekl(a)...

ještě se Vám pochlubím https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/970450_4776506812552_635510209_n.jpg
(akorát ten krém mě trošku pozlobil, protože ty kousky jsem měla ještě pořád moc velké a ucpávaly mi zdobící sáček, tak to není až takové jaké bych si přála) Sylvie

Anonymní řekl(a)...

Tak jsem je zrovna vytáhla z trouby a už mám co dělat je nesníst :-) A jde se na krém,tak snad bude držet! :-))

Anonymní řekl(a)...

Tak jsou luxusní!!! <3

Maryna řekl(a)...

Paráda! Díky

Anonymní řekl(a)...

Kde se dá koupit to mascarpone?

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, myslíte, že by se tento krém dal použít i do dortu? předem děkuji Denisa

Maryna řekl(a)...

Určitě dá, do nějakého lehkého piškotu. Nevydrží ovšem tak dlouho jak máslový, doporučuji vyšlehat tak 2 hodiny před podáváním.

Anonymní řekl(a)...

Dělala jsem na oslavu do práce a měly obrovský úspěch! Dokonce se mě ptali, kde jsem to kupovala :)) jen místo malých Oreo na ozdobu jsem použila mini Bebe

Maryna řekl(a)...

mini Bebe je dobrý tip, děkuji

Anonymní řekl(a)...

dělala jsem už dvakrát, podruhé jsem zkoušela nahradit mascarpone pomazánkovým máslem a už to nikdy neudělám (žádné náhražky! :), není to ono), jinak na mini sušenky jsem náhodou narazila v anglickým obchůdku na dejvicích http://www.robertson.cz/?lg=cs

Unknown řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Maryna řekl(a)...

Dobrý den, dotazu moc nerozumím. Krém je z mascarpone a šlehačky, takže ho musíte dobře vyšlehat. Pokud jej vyšleháte málo, tak nebude dostatečně pevný a pokud jej přešleháte, tak z něj uděláte máslo.

Anonymní řekl(a)...

Tento recept je skvělý. Dneska jsem ho zkoušela a super! :))

Maryna řekl(a)...

Díky

Unknown řekl(a)...

Zkoušela jsem 3x a pokažéd se povedl!!! je naprosto perfektní a když krém zbyl tak jsem ujídala dokud mi nebylo špatně :D
JSem mladá pekařka a v naší domácnosti se tento recept uchytil tak že mně o něj sourozenci prosí pomalu každý víkend a nedají si vymluvit že nemužu pořád kupovat oreo a mascarpone dokola :)
Recept skvělý, rozhodně nedělam naposled! Skvěla stránka děkuji""

Maryna řekl(a)...

Díky, díky, díky, a ať se daří a baví tě to.

Anonymní řekl(a)...

Jsou absolutně super! Tyto a ještě ořechové s povidly jsou pro mě momentálně jedničkami mezi muffiny/cupcakes. Díky za bezvadný a opravdu inspirativní blog, Jana

Maryna řekl(a)...

Také děkuji.

michaellle řekl(a)...

Dobrý deň, chcela by som sa spýtať, či do krému dávam aj náplň so sušienky Oreo, alebo bez? Vďaka ;)

Maryna řekl(a)...

Celé i s náplní.

Nela řekl(a)...

Dobrý den, recept mě moc zaujal, vypadá to krásně. Zítra se chystám je udělat, ale ráda bych se zeptala kde koupím řecký jogurt, zda-li je rozdíl, jestli tam dám klasický bílý jogurt? Děkuji za odpověď.

Maryna řekl(a)...

Můžete dát normální bílý jogurt.

Unknown řekl(a)...

Musím povedať že tieto cupcakes sú dokonalosť sama! Včera som ich piekla a všetko sa podarilo tak, ako malo a zožali obrovský úspech :) Zatiaľ najlepšie cupcakes, aké som kedy robila, takže ďakujem za skvelý recept :)

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, cupcakes jsou výborné, ale zdrcl se mi krém můžu se zeptat jak to?

Maryna řekl(a)...

Věštění z koule mi moc nejde, ale odhaduji, že jste ho šlehala moc dlouho.

Anonymní řekl(a)...

nevadi, kdzy tam nedam orechy? nebo to necim nahradit?

Maryna řekl(a)...

Budete muset přidat trochu mouky.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, pokud nechci dávat ořechy, kolik by tedy mělo být mouky?

Maryna řekl(a)...

Asi tak 50 g, nezkoušela jsem to bez ořechů.

Unknown řekl(a)...

Ahoj, chtěla bych se zeptat, zda mám tekutou smetanu nalít do mascarpone a vyšlehat spolu za tekutého stavu nebo první vyšlehat zvlášť smetanu a pak spojit s mascarpone? díky :-)

Maryna řekl(a)...

Kdyby se šlehaly zvlášť, tak bych to tam napsala.

Anonymní řekl(a)...

Chtela bych se zeptat zda se nekde u nas daji uz koupit mini oreo susenky. Dekuji

Anonymní řekl(a)...

Nekam se me ztratil komentar :-( jen jsem se chtela zeptat jestli se uz nekde u nas daji koupit mini oreo susenky. Dekuji

Maryna řekl(a)...

Netuším, neviděla jsem je.

Anonymní řekl(a)...

Dobry den, mohu se zeptat, zda je mozne pridat dokremu zelatinovy ztuzovac, aby se dal pouzit ina potahovany dort? (samozrejme s maslovymi mantinely. Dekuji Alca

Maryna řekl(a)...

Dobrý den, popravdě vůbec netuším co je želatinový ztužovač. Tento krém bych na potahování dortu asi nepoužila.

Anonymní řekl(a)...

:) zelatinovy ztuzovac se pridava do tvarohovych a smetanovych kremu, aby drzel :) ale prave se bojim, co by to udelalo s tema susenkama :) jedine je primichat az potom no nevim a vy tedy asi taky netusite , kazdopadne moc dekuji za odpoved.

Unknown řekl(a)...

Začala jsem tyhle cupcaky dělat jako cheescake a celá moje rodina nechce nikdy jinej :) jednou jsem upekla tenhle recept normálně jako cupcaky a to bylo stížností, že to není vůbec dobrý, ten cheescake minule byl lepší... přitom recept naprosto stejný :)

Anonymní řekl(a)...

Všude, například v Lidlu:) ;)

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, mohu se zeptat, v jakém obchodě ve Vídni se dají malé oreo sušenky koupit? Děkuji :)

Maryna řekl(a)...

Určitě v Bille

Anonymní řekl(a)...

Skvělý recept! Určitě vyzkouším, ale i tak bych se Vás chtěla předem zeptat, jestli ty formičky se opravdu plní po okraj? Ve většině receptů na muffiny se ty formičky mají plnit tak do 3/4. Děkuji za odpověď. :)

Maryna řekl(a)...

Ano, plním je až po okraj.

Anonymní řekl(a)...

Kolik cupcaku z toho testa cca udelam?:)

Maryna řekl(a)...

Je to uvedeno v receptu.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den. Nevadí, když nebudu těsto ani krém šlehat ve šlehači, ale v ruce?

Unknown řekl(a)...

Cupcakes výborné!! Skvělé a chutné - vláčné.Ale krém - to je veliký propadák!!! Dvakrát jsme dělali přesně podle vašeho návodu.Dodrželi jsme minuty šlehání a přesto sražený.Ani není dost tuhý a nedrží tvar.....Není třeba přidat ztužovač šlehačky?? :-( :-(

Maryna řekl(a)...

Ne, nepatří tam ztužovač, místo něj je tam to mascarpone. Problém může být v surovinách nebo ve šlehání.

Unknown řekl(a)...

Tyhle vaše cupcakes jsem si uplně zamilovala já i všichni z naší rodiny :) dělám je téměř na každou oslavu a nikdy se mi nestalo, že bych měla problém s krémem, vždy je krásně našlehaný a drží hezky tvar :) takže bude možná problém např. že šlehačka není dost studená, nebo moc rychlé šlehání hned na začátku

Ilona Leskourová řekl(a)...

Výborné! Rozhodně doporučuji vyzkoušet!😍

Unknown řekl(a)...

Absolutně nejlepší recept na cupcakes :) miluje je celá rodina, pravidelně je peču na oslavy :) recept je snadný, přehledně napsaný. Krém je absolutně super! už v podstatě jiný nedělám, než tento i do dortů apod :) recept se mi osvědčil i ve formě dortu :) rozdrtím sušenky s máslem jako na cheesecake, zaliju těstem a na vrch krém :) opravdu super!!

Anonymní řekl(a)...

Krém absolutně řídký, takže se s ním nedalo zdobit. Když jsem šlehala dýl, srazil se. Hrůza.

Maryna řekl(a)...

Asi jste udělala někde chybu při šlehání krému.